Petteri Poutiainen Digitalist Group Oyj:n toimitusjohtajaksi

Digitalist Group Oyj            Pörssitiedote                       5.8.2019 klo. 09:00

Petteri Poutiainen on nimitetty Digitalist Group Oyj:n (Digitalist Group tai Yhtiö) uudeksi toimitusjohtajaksi.  Hän aloittaa Yhtiön palveluksessa 5.8.2019 ja virallisesti toimitusjohtajan tehtävässään 2.9.2019. Ennen toimitusjohtajaksi nimitystään Petteri Poutiainen on toiminut vuodesta 2016 lähtien Salesforcen Suomen maajohtajana. Poutiaisella on yli 20 vuoden kokemus menestyvien kansainvälisten organisaatioiden johtamisesta. Poutiainen tulee osaksi yhtiön voimassa olevaa ylimmän johdon insentiiviohjelmaa.

”Petteri Poutiaisella on vankka näyttö kannattavan ja kestävän kasvun luomisesta myynnin, asiakassuhteiden ja organisaatioiden johdonmukaisella sekä innostavalla johtamisella. Lisäksi hänellä on pitkä kansainvälinen kokemus asiakaskokemuksen ja teknologian yhteensaattamisesta menestyviksi ja arvoaluoviksi ratkaisuiksi. Uskomme, että tämä yhdistelmä on ihanteellinen Digitalist Groupin edelleenkehittämisessä ’The CX Innovation Company’ -strategian mukaisesti” sanoo Digitalist Groupin hallituksen puheenjohtaja Andreas Rosenlew.

Petteri Poutiainen kommentoi ”Yritykset etsivät tapoja rakentaa innovatiivisia palveluita ja positiivisesti erottautuvaa asiakaskokemusta. Digitalist Group edustaa huippunykyaikaista luovaa teknologiayritystä, johon yhdistyy maailmanluokan brändi- ja design osaaminen. Omassa taustassani vaikuttavat vahvasti asiakaskeskeisyys, luovuus ja laaja teknologiaosaaminen ja uskon, että Digitalist Group tulee olemaan kasvavassa määrin yksi halutuimmista innovaatiokumppaneista jatkossa”.

Yhtiön väliaikainen toimitusjohtaja ja talousjohtaja Hans Parvikoski jatkaa Digitalist Groupin palveluksessa talousjohtajan tehtävässä ja Yhtiön johtoryhmän jäsenenä. Yhtiön hallituksen jäsen ja väliaikainen operatiivinen johtaja Peter Eriksson lopettaa operatiivisen johtajan tehtävässään 31.8.2019 jatkaen Yhtiön hallituksen jäsenenä.

DIGITALIST GROUP OYJ

Digitalist Group Oyj