Aktia hakee kokemuksia ikääntyneiden tarpeisiin vastaavasta palvelukonseptista digikampanjaviikoilla

Aktia Pankki oyj
13.8.2018  klo 8.00

Aktia osallistuu Ylen Nettiä ikä kaikki -kampanjaan suomalaisten digitaitojen kohentamiseksi. Aktia opastaa kampanjan aikana 22.8. –4.9. konttoreissaan kiinnostuneita digitaalisten palvelujen käyttöön. Kampanjan aikana Aktia perehdyttää halukkaita asiakkaita konttoreissaan muun muassa verkkopankkiasiointiin, maksukorttien käyttöön sekä sähköiseen tunnistautumiseen verkkopankkitunnuksilla. Samassa yhteydessä Aktia selvittää asiakkaidensa kiinnostusta näihin tarpeisiin tarjottavalle palvelulle.

Aktia hakee ratkaisuja asiakkaidensa tarpeiden täyttämiseen voimakkaasta digitaalisesta kehityksestä, mutta samalla ylläpidetään ja kehitetään myös perinteisempiä vaihtoehtoja pankissa asiointiin. Ylen Nettiä ikä kaikki -kampanjan yhteydessä Aktia testaa osassa konttoreitaan uutta palvelukonseptia. Erikseen varattavalla ajalla voi perehtyä asiakasneuvojan opastuksella esimerkiksi verkkopankin ja maksukorttien käyttöön tai sähköiseen tunnistautumiseen. Esimerkki uudesta palvelukehityksestä on myös käteistoimitukset asiakkaiden valitsemaan osoitteeseen. Aktia kartoitti asiakkaiden kiinnostusta alkukesästä ja tuloksia analysoidaan parhaillaan.

Aktiassa pankkiasioita voi hoitaa konttoreissa, verkossa ja puhelinpalvelussa. Käteistä voi nostaa automaattien lisäksi K-ryhmän myymälöistä sekä R-kioskeilta sen lisäksi, että käteispalvelut ovat käytössä 28 konttorissa 32 konttorin konttoriverkostossamme. Eri käyttäjäryhmien tarpeisiin on olemassa myös digitaalisia ratkaisuja.

Nettiä ikä kaikki -kampanjan aikana opastusta Aktian digitaalisiin palveluihin järjestetään seuraavilla Ylen kampanjan kiertuepaikkakunnilla seuraavasti:

22.8.

Espoo Tapiolan konttori
Helsinki, Kolme sepän konttori
Karjaa
Porvoo
Vantaa, Tikkurilan konttori

23. 8.
Turku

24.8.

1.9.
Oulu

4.9.
Pietarsaari
Vaasa

Lisätiedot medialle:

Merja Sergelius, Aktian henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja, 0102476601

Aktia tarjoaa laajan valikoiman pankki-, varainhoito-, vakuutus- ja kiinteistönvälitysratkaisuja. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 380 000 asiakasta, joita palvellaan konttoreissa, verkossa, mobiileissa käyttöliittymissä ja puhelimitse. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta saa osoitteesta www.aktia.com.