Cramon Tanskan kone- ja laitevuokraustoimintojen myynti saatu päätökseen

Vantaa, Suomi, 2017-08-31 17:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Cramo Oyj     Sijoittajauutinen    31.8.2017, klo 18.00

Cramon Tanskan kone- ja laitevuokraustoimintojen myynti saatu päätökseen

Cramo-konserni on saanut päätökseen Tanskan kone- ja laitevuokraustoimintojensa myynnin Loxam A/S:lle kaupan täytäntöönpanon ehtojen täytyttyä. Kaupan myötä Cramo-konserni keskittyy Tanskassa siirtokelpoisten tilojen liiketoimintaansa.

Kyseessä on liiketoiminnan myynti, jossa kaikki Cramon kone- ja laitevuokraukseen Tanskassa sisältyvät toiminnot, mukaan lukien vuokrakoneet ja -laitteet, varasto, asiakassopimukset ja toimipisteiden vuokrasopimukset siirtyvät ostajalle. Tanskan kone- ja laitevuokraustoimintojen vuoden 2016 liikevaihto oli 149 miljoonaa Tanskan kruunua (20 miljoonaa euroa) ja vertailukelpoinen EBITA-liikevoitto 4,6 miljoonaa Tanskan kruunua (0,6 miljoonaa euroa).

Kauppaa koskevia tarkempia tietoja on julkistettu pörssitiedotteella 14.7.2017.

Leif Gustafsson, toimitusjohtaja, puh: +358 10 661 10
Aku Rumpunen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh: +358 10 661 10, +358 40 556 3546
Mattias Rådström, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, puh: +46 70 868 7045

Tärkeimmät tiedotusvälineet

Cramo on Euroopan toiseksi suurin vuokrausalan yritys, joka on erikoistunut kone- ja laitevuokraukseen, vuokraukseen liittyviin palveluihin sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraukseen. Cramo toimii 14 maassa ja sillä on 298 toimipistettä. Cramolla on noin 2 600 työntekijää, ja vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Cramo on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

LOXAM on Euroopan suurin kone- ja laitevuokrausalan yritys, jonka vuoden 2016 tilintarkastamaton yhdistetty pro forma -liikevaihto oli 1330 miljoonaa euroa. LOXAMilla on noin 7400 työntekijää, ja sen yli 740 toimipisteen verkosto kattaa yli 12 maata Euroopassa (Ranska, Saksa, Iso-Britannia, Irlanti, Belgia, Sveitsi, Espanja, Portugali, Luxemburg, Alankomaat, Tanska ja Norja), Lähi-idässä, Marokossa ja Brasiliassa.

Lisätietoja: www.loxam.com