Cramo myy Latvian ja Kaliningradin toimintonsa

Vantaa, Suomi, 2017-08-02 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Cramo Oyj      Sijoittajauutinen     2.8.2017, klo 9.00

Cramo myy Latvian ja Kaliningradin toimintonsa

Cramo-konserni myy Latviassa ja Kaliningradissa toimivien yhtiöidensä SIA Cramon ja Cramo Kaliningrad OOO:n osakekannan AS Storent Investmentsille. Kauppaan sisältyvät yhtiöiden kaikki varat ja vastuut. Cramon 43 työntekijää jatkavat yhtiöiden työntekijöinä. Cramolla on tällä hetkellä 7 toimipistettä Latvian ja Kaliningradin kone- ja laitevuokraustoiminnoissa. Cramon siirtokelpoisten tilojen vuokraustoiminta Latviassa on pienimuotoista. Kauppa toteutettiin 1.8.2017.

Kaupalla on noin 1,8 miljoonan euron positiivinen vaikutus Cramon kolmannen kvartaalin tulokseen. Latvian ja Kaliningradin toimintojen vuoden 2016 yhteenlaskettu liikevaihto oli 6,3 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITA-liikevaihto -0,8 miljoonaa euroa.

”Päätös Latvian ja Kaliningradin toimintojen myynnistä on linjassa Cramon uuden Shape & Share – strategian kanssa, jonka tavoitteena on saavuttaa johtava asema Cramon kaikilla markkinoilla. Latvian ja Kaliningradin vuokraustoiminta ei ole saavuttanut korkeita tuotto- ja kannattavuustavoitteitamme, ja aiomme jatkossa kohdistaa investointimme markkinoille, joilla uskomme saavamme parhaan pitkän aikavälin tuoton”, sanoo Cramo-konsernin toimitusjohtaja Leif Gustafsson.

Leif Gustafsson, toimitusjohtaja, puh: +358 10 661 10
Aku Rumpunen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh: +358 10 661 10, +358 40 556 3546
Mattias Rådström, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, puh: +46 70 868 7045

Tärkeimmät tiedotusvälineet

Cramo on Euroopan toiseksi suurin vuokrausalan yritys, joka on erikoistunut kone- ja laitevuokraukseen, vuokraukseen liittyviin palveluihin sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraukseen. Cramo toimii 15 maassa ja sillä on noin 324 toimipistettä. Cramolla on noin 2 600 työntekijää, ja vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Cramo on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Lue lisää: www.cramogroup.com, www.twitter.com/cramogroup