Cramon hallitus muuttaa ehdotuksiaan ylimääräiselle yhtiökokoukselle koskien Adapteon hallituksen kokoonpanoa

Cramo Oyj                                Pörssitiedote 21.5.2019, klo 09.30

Cramo Oyj:n (”Cramo”) hallitus on päättänyt muuttaa ehdotuksiaan Cramon 17.6.2019 pidettävälle ylimääräiselle yhtiökokoukselle (”Ylimääräinen yhtiökokous”) koskien hallituksen kokoonpanoa Adapteo Oyj:ssä (”Adapteo”), joka perustetaan Cramon ehdotetussa osittaisjakautumisessa, josta Ylimääräinen yhtiökokous päättää.

Muutettujen ehdotusten mukaan Cramon hallitus ehdottaa Ylimääräiselle yhtiökokoukselle, kuultuaan Cramon osakkeenomistajien nimitystoimikuntaa, että Adapteon hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan viisi (5). Lisäksi Cramon hallitus ehdottaa, kuultuaan Cramon osakkeenomistajien nimitystoimikuntaa, että Adapteon hallitukseen valitaan puheenjohtajaksi Peter Nilsson ja jäseniksi Carina Edblad, Outi Henriksson, Andreas Philipson ja Joakim Rubin.

Muutoksen syynä on Cramon Nasdaq Tukholmalta saama ennakkopäätös, jonka mukaan Adapteon hallituksen kokoonpano täyttäisi Nasdaq Tukholman listalleottovaatimukset koskien riittävää itsenäisyyttä Cramosta, mikäli Adapteon hallitus koostuisi viidestä (5) jäsenestä yllä mainittujen muutettujen ehdotusten mukaisesti. Cramon hallitus oli alun perin ehdottanut, että Adapteon hallituksen jäsenten lukumäärä olisi kuusi (6) ja että Leif Gustafsson olisi valittu Adapteon hallitukseen yllä mainittujen henkilöiden lisäksi.

2.5.2019 julkaistussa Ylimääräisen yhtiökokouksen kokouskutsussa kuvattuihin hallituksen ehdotuksiin ei ole tehty muita muutoksia.

Aku Rumpunen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh: 040 556 3546, email: aku.rumpunen@cramo.com
Jaakko Liljeroos, päälakimies, puh: 040 162 2331, email: jaakko.liljeroos@cramo.com

Cramo on Euroopan toiseksi suurin vuokrausalan yritys, joka on erikoistunut kone- ja laitevuokraukseen, vuokraukseen liittyviin palveluihin sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraukseen. Cramo toimii 14 maassa ja sillä on noin 300 toimipistettä. Cramolla on noin 2 700 työntekijää, ja vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli 780 miljoonaa euroa. Cramo (CRA1V) on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.