Kotipizza Group Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10§:n mukainen liputusilmoitus

Pörssitiedote 13.4.2018, klo 15.00 (EEST)

Danske Bank A/S on Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5§:n mukaisesti 13.4.2018 ilmoittanut, että sen omistusosuus Kotipizza Group Oyj:n osakepääomasta on 13.4.2018 ylittänyt viiden (5) prosentin (1/20) rajan.

1. Kohdeyhtiö: Kotipizza Group Oyj
2. Ajankohta, jolloin omistusosuus muuttui: 13.4.2018
3. Tarkka osuus Kotipizza Group Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä 13.4.2018: Danske Bank A/S hallinnoi 323 039 osaketta, jotka edustivat 5,09 % koko osakepääomasta ja yhteenlasketusta äänimäärästä.
4. Osakkeenomistaja: Danske Bank A/S

Lisätiedot:

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 258 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Kotipizza Group Oyj Liputusilmoitus Danske Bank 130418

Kotipizza Group Oyj Liputusilmoitus Danske Bank 130418