Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjulla ennätyksellinen myynti maaliskuussa, vertailukelpoinen myynti kasvoi 13,6 prosenttia

Lehdistötiedote 9.4.2018, klo 10.30 (EEST)

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi maaliskuussa 2018 19,4 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 13,6 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 237 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 maaliskuun myynti oli 10,2 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,5 miljoonaa euroa. Maaliskuun kuukausimyynti on ketjun historian paras ja ylsi toista kertaa 10 miljoonaan euroon. Ensimmäisen kerran ketjumyynti ylsi 10 miljoonaan euroon joulukuussa 2017. Ketjumyynti on kasvanut maaliskuu 2018 mukaan lukien 36 peräkkäistä kuukautta.

Maaliskuussa syntyi myös yksittäisen ravintolan kaikkien aikojen yhden kuukauden myyntiennätys, kun Levin Kotipizzan myynti oli runsaat 160 000 euroa. Edellinen yhden ravintolan kuukausiennätys oli Levin Kotipizzan 140 000 euroa maaliskuulta 2017.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 20,7 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 12,6 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 45,5 prosenttia 1 024 000 euroon ja ylsi ensimmäistä kertaa miljoonaan euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 78 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin.

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.-31.3.) on kasvanut 19,5 prosenttia edellisvuodesta 18,9 miljoonaan euroon.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi maaliskuussa 2018 43,8 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 maaliskuun myynti oli 192 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) laski 24,7 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 7 ravintolan myyntilukuihin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan Social Burgerjoint -ravintolan myynti kasvoi maaliskuussa 2018 57,4 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 maaliskuun myynti oli 85 000 euroa. Kuukausimyynti on ravintolan historian paras.

Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 10 198 8 539 19,4
Kivijalkaravintolat 8 647 7 161 20,7
Shop in shop -ravintolat 1 551 1 377 12,6

Verkkokaupan myynti (tuhatta euroa) (sisältyy kivijalkaravintoloiden myyntiin)

45,5

Kotipizza-ravintoloiden määrä

Kivijalkaravintolat 171 156
Shop in shop -ravintolat 98 106

Kuljetuksia tarjoavat ravintolat

Chalupa-ketjun kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 192 133 43,8

Chalupa-ravintoloiden määrä

Social Burgerjoint-ravintolan kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 85 54 57,4

Lisätietoja antavat:

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 258 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Tiedote Kotipizzan myynti maaliskuu 2018

Tiedote Kotipizzan myynti maaliskuu 2018