Kotipizza Group Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10§:n mukainen liputusilmoitus

Pörssitiedote 8.2.2018, klo 14.30 (EET)

Financière de l'Echiquier on Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5§:n mukaisesti 6.2.2018 ilmoittanut, että sen omistusosuus Kotipizza Group Oyj:n osakepääomasta on 6.2.2018 alittanut viiden (5) prosentin (1/20) rajan.

1. Kohdeyhtiö: Kotipizza Group Oyj
2. Ajankohta, jolloin omistusosuus muuttui: 6.2.2018
3. Tarkka osuus Kotipizza Group Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä 6.2.2018: Financière de l'Echiquier hallinnoi 284 629 osaketta, jotka edustivat 4,48 % koko osakepääomasta ja yhteenlasketusta äänimäärästä.
4. Osakkeenomistaja: Financière de l'Echiquier

Lisätiedot:

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä joulukuussa 2017 ostettu Day After Day Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -burgerketjua ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2016 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 53,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,04 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.

Tiedote Kotipizza Group Liputusilmoitus 8.2.2018

Tiedote Kotipizza Group Liputusilmoitus 8.2.2018