Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi 18,0 prosenttia tammikuussa

Lehdistötiedote 7.1.2018, klo 9.00 (EET)
Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi 18,0 prosenttia tammikuussa

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi tammikuussa 2018 19,2 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 18,0 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 235 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 tammikuun myynti oli 9,1 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 7,6 miljoonaa euroa. Ketjumyynti on kasvanut tammikuu 2018 mukaan lukien 34 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 20,4 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 12,4 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 32,9 prosenttia 887 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 76 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin.

Kumulatiivinen ketjumyynti kasvoi päättyneen tilikauden 2017 aikana (1.2.2017-31.1.2018) edellisvuodesta 18,2 prosenttia 106,2 miljoonaan euroon. Edeltävänä tilikautena 2016 kumulatiivinen ketjumyynti oli 89,9 miljoonaa euroa. Tilikauden 2017 aikana Kotipizza-ketju avasi 25 ja sulki 17 ravintolaa.

Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit Suomessa

Tammikuu 2018 2017 Muutos (%)
Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 9 066 7 607 19,2
Kivijalkaravintolat 7 756 6 442 20,4
Shop in shop -ravintolat 1 310 1 166 12,4

Verkkokaupan myynti (tuhatta euroa) (sisältyy kivijalkaravintoloiden myyntiin)

32,9

Kotipizza-ravintoloiden määrä

Kivijalkaravintolat 169 153
Shop in shop -ravintolat 97 105

Kuljetuksia tarjoavat ravintolat

Tommi Tervanen, Toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat:

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä joulukuussa 2017 ostettu Day After Day Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -burgerketjua ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2016 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 53,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,04 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.

Tiedote Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti tammikuussa 2018

Tiedote Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti tammikuussa 2018