Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjun myynti ylitti joulukuussa 10 miljoonaa euroa, vertailukelpoinen myynti kasvoi 13 prosenttia

Pörssitiedote 8.1.2018, klo 9.00 (EET)

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi joulukuussa 2017 18,3 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 13 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 237 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2017 joulukuun myynti oli 10,02 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,46 miljoonaa euroa. Kuukausimyynti on ketjun historian paras ja ylsi ensimmäistä kertaa 10 miljoonaan euroon. Ketjumyynti on kasvanut joulukuu 2017 mukaan lukien 33 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 19,9 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 9,8 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 31,5 prosenttia 894 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 74 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin.

Kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.-31.12.2017) on kasvanut edellisvuodesta 18,1 prosenttia 97,2 miljoonaan euroon.

Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit Suomessa

Joulukuu 2017 2016 Muutos (%)
Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 10 017 8 465 18,3
Kivijalkaravintolat 8 588 7 164 19,9
Shop in shop -ravintolat 1 429 1 301 9,8

Verkkokaupan myynti (tuhatta euroa) (sisältyy kivijalkaravintoloiden myyntiin)

31,5

Kotipizza-ravintoloiden määrä

Kivijalkaravintolat 165 153
Shop in shop -ravintolat 97 105

Kuljetuksia tarjoavat ravintolat

Tommi Tervanen, Toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat:

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä joulukuussa 2017 ostettu Day After Day Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -burgerketjua ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2016 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 53,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,04 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.

Tiedote Kotipizzan myynti joulukuu 2017

Tiedote Kotipizzan myynti joulukuu 2017